دکوراسیون داخلی خانه

اولین قدم برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل، انتخاب سبک است. سبک باعث می‌شود وحدت و هماهنگی بین عناصر داخلی ایجاد شود. می‌توان از سبک‌های بسیار ساده و کلاسیک استفاده کرد و یا مدرنیته را در طراحی دکوراسیون داخلی خانه جای داد. سبک‌های مینیمالیسم، سبک معاصر، سبک سنتی، سبک سلطنتی، سبک فرانسوی، ساحلی و … انواع سبک‌هایی است که در طراحی دکوراسیون داخلی منزل مورد استفاده قرار می‌گیرند.
اصول طراحی دکوراسیون داخلی منزل


به منظور ایجاد حس آرامش و زیبایی بیشتر در محیط، رعایت کردن اصول و استانداردهای طراحی داخلی ضروری است.
اصل اول

یکی از اصولی که باید در طراحی دکوراسیون داخلی خانه مد نظر قرار گرفته شود، اصل توزیع وزن بینایی است. این توزیع گاه می‌تواند متقارن باشد که بیشتر در سبک سنتی دیده می‌شود و گاه می‌تواند نامتقارن باشد.

اصل دوم

اصول دیگری که یک طراح باید در طراحی دکوراسیون داخلی خانه رعایت کند این است که در هر محیط باید یک کانون در نظر بگیرد، در یک اتاق نشیمن، یک شومینه و یا یک اثر هنری می‌تواند به عنوان کانون قرار گیرد.


اصل سوم

مورد دیگر کنتراست و تنوع در طراحی است، که موجب جذابیت بصری می‌گردد. حفظ ریتم با تکرار عناصر هم رنگ، هم بافت و یک مدل، باعث دلبازی فضا خواهد شد.



اصل چهارم

بخش مهم و اساسی دیگری که در طراحی دکوراسیون داخلی منزل و ادارات از جذابیت بالایی برخوردار است، رنگ آمیزی ساختمان است. در طراحی دکوراسیون داخلی می‌توان در هر اتاق از یک سبک و رنگ متفاوت استفاده شود.

منبع:https://rayacoo.com