چگونه می‌توان یک اتاق خواب مدرن داشت؟

داشتن اتاق خواب یکی از ضروریات هر خانه‌ای است و افراد خانه بایستی در اتاق خواب خود احساس راحتی داشته باشند. این اتاق مکانی برای آرامش و استراحت است و سبک دکوراسیون مدرن می‌تواند این احساس راحتی و آرامش را در این اتاق فراهم کند که در ادامه به چگونگی آن خواهیم پرداخت.



داشتن یک تختخواب راحت، که یکی از مهم‌ترین لوازم موجود در اتاق خواب است، اساسی‌ترین راه برای ایجاد مکانی برای آرامش و استراحت است. اما تخت تنها وسیله در اتاق خواب نبوده و سایر وسایل موجود در آن و شکل ظاهری آن‌ها تاثیر زیادی در این
 
امر دارند. برای نمونه رنگ اتاق خواب و وسایل موجود در آن یکی از فاکتورهای مهم در اتاق خواب است و با توجه به این که رنگ غالب استفاده شده در دکوراسیون اتاق خواب مدرن معمولا طیف‌های رنگی سفید هستند، می‌توان گفت که دکوراسیون مدرن ایجاد احساس آرامش در اتاق خواب را تضمین می‌کند. البته انتخاب رنگ اتاق خواب تا حد زیادی وابسته به سلیقه و طبع افراد دارد و ممکن است که شخصی از رنگ سفید در دکوراسیون خانه خود استفاده نکند، اما در این مورد نیز سبک مدرن از خود انعطاف نشان می‌دهد و می‌توان از رنگ‌های متنوع دیگری نیز در آن استفاده کرد.
 


کف اتاق مدرن باید چگونه باشد؟

کف اتاق های به سبک مدرن معمولا از کفپوش‌های چوبی و یا طرح چوب جدید و مدرن ساخته می‌شود، ولی از آنجایی که اتاق خواب مورد نظر بایستی به سبک و دکوراسیون ایرانی نیز شباهت داشته باشد، و با توجه به اینکه فرش‌های زیبا و دلفریب ایرانی جزئی جدایی ناپذیر از دکوراسیون منازل ایرانی هستند، می‌توان با رعایت نکاتی از فرش ایرانی در دکوراسیون اتاق خوب مدرن بهره برد. با این کار دکوراسیون اتاق شما بیشتر شبیه به دکوراسیون امروزی خواهد بود تا دکوراسیون مدرن.